تور فلکی ترابزون یا زمینی؛ خوب ترین روش سفر‌ کدامند ؟

تور‌ ترابزون هوایی‌

مساله ‌ای که در موقع تور‌ ترابزون هوایی باید در نظر بگیرید این است که نرخ بلیط پرواز تهران - ترابزون پایین ‌تر‌از‌پرواز به سایر‌ شهر‌های‌ توریستی ترکیه است و دغدغهها و سختی‌ سفر‌ زمینی به ترابزون را نخواهد داشت . اما‌ تور ترابزون هوایی‌ دو مشکل‌ دارد‌ که یکی هزینه بیشتر تور ترابزون هوایی نسبت به تور‌ زمینی‌ ترابزون و مساله دیگر کم شدن تعداد پروازهای تهران به مقصد ترابزون می‌باشد‌ .

 

تور‌ ترابزون زمینی با اتوبوس

تور زمینی ترابزون با اتوبوس‌ از شهرهای مختلف برگزار میشود و هزینه‌ بسیار‌ پایینی‌ هم خواهد داشت . مسافت‌ تهران تا ترابزون از طریق‌ راه‌ زمینی با اتوبوس چیزی حدود ۲۱ ساعت میباشد و به علت همین طولانی‌ بودن‌ مسافت و زمان سفر ، تمامی اتوبوس‌هایی که در مسیر تور زمینی ترابزون رفت و آمد دارند ، VIP هستند‌ و دارای امکانات رفاهی مناسبی می ‌باشند .

 

تور ترابزون زمینی با اتومبیل شخصی

سفر‌ زمینی به ترابزون را می ‌توانید با کامیون شخصی خود هم بروید . شما ابتدا به آبادی تبریز رفته ، سپس از طریق یکی از سه مرز‌ بازرگان‌ ، رازی یا سرو‌ وارد خاک ترکیه شده‌ و از آن‌ جا به ترابزون برسید . ضمنا باید قبل از سفر‌ مقدمات اداری‌ ترانزیت خودرو به ترکیه را از راه آژانسهای مسافرتی انجام دهید و هزینه‌های کاپوتاژ خودرو ، صدور‌ گواهینامه بین‌ ‌المللی و سایر خدمات‌ مربوط به ترانزیت خودرو را پرداخت کنید‌ .

 

چگونه تور ارزان ترابزون را بخریم ؟

لازم به یاد خواهد شد که بلیط‌ آفری هواپیما‌ یا تور ارزان‌ ترابزون در واقع‌ همان بلیط‌ چارتر است که در مواقعی که بازار‌ گردشگری افت‌ می‌کند‌ ، به صورت آفرهای ویژه‌ و ارزان‌ ترکیب شده با هتل به مسافران از سمت آژانسها ارائه می گردد . احتمالا برای شما هم اتفاق‌ افتاده‌ که تورهای مسافرتی این نیت را در فصلهای کم گردشگر به قیمت بسیار پایین با خدمات‌ کامل خریده باشید ، منتها در فصل پرگردشگر مثل فصل بهار همان تور‌ به قیمت 2 برابر یا حتی بیشتر به فروش می رسد .

در مورد اینکه چرا‌ بلیط جت بصورت آفری به علاقه مندان عرضه میشود‌ باید‌ بگوییم که در بعضی مواقع و بازه زمانیهای نزدیک‌ به پرواز‌ در صورت خالی بودن صندلیهای هواپیما ، ایرلاین و یا شرکتهای چارتر کننده اوایل به فروش بلیط با کمترین نرخ‌ ممکن می کنند تا خالی ماندن صندلی هواپیما مانع از ضرر مالی شان شود و از آنجاییکه آژانس هواپیمایی سفریار هم جزو‌ همین آژانسهای چارتر کننده بشمار می رود‌شما می‌توانید‌ بهترین‌ تورهای آفری و ارزان قیمت‌ ترابزون را در تمام ایام‌ سال خریداری‌ کنید .

 

ارزان‌ ترین زمان سفر‌ به ترابزون چه موقع‌ از سال شد ؟

اگر بخواهیم ارزانترین زمان‌ سفر به ترابزون را پیشنهاد دهیم ، باید بگوییم که با توجه به آب و هوای این شهر ، فصل برگریزان حد فاصل ماه‌های سپتامبر تا نوامبر و همچنین وقت زمستان ماه‌های دسامبر تا فوریه ، فصول خلوت گرشگری در ترابزون محسوب می گردد . بنابراین‌ در این بازه زمانی قیمت هتل‌‌ها‌ و بلیط‌‌های‌ هواپیما به شدت کاهش خواهد داشت و جزو ارزان‌ ترین زمان‌ سفر‌ به این نظر می هست و شما آفرهای تور ترابزون را بیشتر‌از‌قبل شاهد خواهید بود .

 

بهترین مدت روزگار اقامت در ترابزون چند روزه بوده است ؟

بهترین‌ مدت زمان تور ترابزون به سلیقه‌ و بودجه‌ شما علاقه مندان برمیگردد و از آنجایی که شعبه مسافرتی تور‌های‌ ترابزون را با پروازهای چارتر شده یک هفته‌ ای رزرو می ‌کنند شما در دام بدروم اقامت 6 شب و 7 روز‌ را تجربه‌ خواهید شود و این مدت وقت ایده‌ آل ترین و مناسب ترین زمان‌ اقامت به این مقصد‌ بشمار می رود‌.

 

دام ترابزون از چه شهرهایی برگزار می گردد ؟

 

با دقت به چگونگی و محدودیتهایی که در کل دنیا به دلیل پاندمی کرونا حکمفرماست ، پروازهای خارجی به شدت کسر پیدا کرده اند ، اما در خصوص پرواز‌های‌ ترابزون به این صورت‌ است که مبدا‌ تمامی‌ تورهای آن به صورت‌ پیش‌ فرض تهران است و امکان تغییر مبدا به سایر شهرهای کشورمان وجود دارد . برای مثال تور ترابزون از تبریز ، ارومیه ، مشهد‌ ، اصفهان و شهرهای بزرگ‌ کشور هم در بعضی از فصول پرگردشگر توسط آژانسها برگزار می گردند .

 

اطلاعات مهم ترابزون

 

اطلاعات کاربردی و مهم ترابزون کدامند ؟

زبان : ترکی

واحد پول : لیر ترکیه (TL)

کد کشور : ۴۶۲ (+۹۰)

شماره ‌های اضطراری‌ :

o اورژانس : ۱۱۲

o پلیس : ۱۵۵

o ژاندارمری (برای اکناف روستایی) : ۱۵۶

o گارد‌ ساحلی : ۱۵۸

o آتش‌نشانی : ۱۱۰

o شماره‌ دفتر اطلاعات‌ گردشگری (برای ترابزون) : ۱۷۰

فرودگاه بین‌ ‌المللی :

فرودگاه ترابزون (کد یاتا : TZX) ، هفتمین فرودگاه ترکیه از مورد توجه تعداد مسافران است و هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی در آن انجام می توان و این فرودگاه در ۶ کیلومتری جنوب شرقی ترابزون قرار دارد .

 

هزینه اقامت در ترابزون چقدر است ؟

در کشور توریستی ترابزون گزینههای اقامتی متنوعی با هزینه‌های‌ مختلف‌ وجود دارد‌ که در ذیل به این حالات پرداخته ایم . ضمنا طیف‌ هزینه هر نوع هتل در هر شب ارائه‌ تبدیل شده است .

هتل‌های‌ ۳ ستاره‌ : بین‌ 100 لیر ترکیه تا 350 لیر ترکیه

هتل‌های‌ ۴ ستاره : بین 130 لیر ترکیه تا 400 لیر ترکیه

هتل‌های‌ ۵ ستاره : بین‌ 450 لیر ترکیه تا 1 , 000 لیر ترکیه

آپارتمان : از شبی 100 لیر ترکیه تا 950 لیر ترکیه

 

کامل ترین سبب حمل و نقل کلی در ترابزون چه چیزی است ؟

در کل برای گشت و گذار در کشور ساحلی ترابزون دو دسته اسباب نقلیه پیش روی شما هست :

دُلموش

دُلموشها در راست نوعی ون یا مینی بوس هستند که در کشور ترکیه مورد استفاده قرار میگرند و هزینه‌ آنها در شهر‌ ترابزون برای یک مسیر 2 لیر ترکیه است .

تاکسی

تاکسی گزینه بعدی شماست که هزینه آنها قدری‌ بالاتر است‌ و ورودی‌ آنها از 6 .7 لیر ترکیه شروع می گردد . تاکسیهای ترابزون به ازای هر یک کیلومتر ، پول ای مواجه 3 .7 لیر ترکیه به اجاره‌بها شما می افزایند . همچنین‌ باید بدانید که راننده تاکسی به ازای هر یک ساعت انتظار ، هزینه ای برابر 15 لیر ترکیه 33 , 000 تومان) به کرایه شما اضافه می کند .

در ضمن توجه‌ داشته باشید که ترابزون شهر کوچکی است و بیشتر‌ مکانها و جاذبه هایش در فاصله‌ 1 .5 کیلومتری تا 500 متری از هم قرار دارند و بنابراین به راحتی و با پای پیاده می توانید در ولایت گردش کنید و لذت‌ ببرید .

 

مراکز خرید‌ ترابزون؛ بهترین گزینه برای خرید سوغاتی کدام است ؟

جذاب‌ ترین بخش سفر پس از تجربههای تفریحی و گردشگری ، بازار گردی و خریداری کردن است . با توجه به اینکه ترابزون شهری توریستی است و یکی از قطب ‌های تجاری ترکیه هم شناخته میشود در آن بازارها و تیمچه های متنوعی برای فروش سوغاتی وجود دارد . از معروف ‌ترین مراکز تجاری و بازارهای ترابزون می توان به موارد زیر گفته کرد :

مرکز خرید ترابزون فروم

فروشگاه ها جواهیر ترابزون

دایرکشن بازگشت

بازارچه آوروپالی

فروشگاه فاتیح

 

پیش‌بینی‌ آب و هوای ترابزون

 

آب و هوای ترابزون در فصول مختلف سال چگونه‌ است ؟

 

بهار : متوسط دما در این زمان در شهر ترابزون در حدود 14 درجه سانتیگراد است . در ماه اردیبهشت متوسط دما‌ کمی بیش‌تر‌ می‌شود‌ تا 19 درجه سانتیگراد هم میرسد . اما شبهای اردیبهشتی دمای کمتری دارند و حدودا 13 درجه هستند و در این ماه خبری از باران نیست و می‌توانید‌ کاملا انتظار آب و هوای گرم و مطبوعی را داشته باشید .

 

تابستان : همان‌طور‌ که انتظار‌ می رود‌دمای روزهای تابستانی‌ ترابزون بالاتر‌از‌سایر ماههای سال است ، ولی باز هم جو آنقدر گرم و غیر قابل‌ تحمل‌ نیست‌ و متوسط دما‌ 26 مرتبه سانتیگراد است . البته در طی روز‌های‌ تابستان رطوبت هوای شهر‌ بالاست و ممکن‌ است برایتان کمی‌ آزاردهنده باشد . در کل تابستانهای ترابزون برای تفریحات آبی و دریایی بسیار مناسب است .

 

پاییز : بیش‌ترین‌ بارندگی‌ شهر ترابزون در همین فصل صورت‌ می گیرد و دمای هوا در حدود 20 درجه‌ سانتیگراد است ولی‌ تورهای این فصل قیمتهای بسیار مناسب و ارزانی می گردد .

 

زمستان : سردرترین روز‌های‌ سال در شهر‌ ترابزون در همین فصل‌ اتفاق می افتد ، روز‌هایی‌ با بارندگی‌ زیاد‌ برف و باران و دمایی در حدود 5 پایه سانتیگراد در انتظار شماست و در واقع ارزانترین و خلوت ترین فصل سفر با تور ترابزون بشمار می رود‌.

 

بهترین فصل سفر‌ براساس آب و هوا‌ به ترابزون کی هست ؟

طی ماه‌‌های ژوئن ، سپتامبر و اکتبر به احتمال فراوان می ‌توانید آب و هوایی آرام با دمایی متناسبی را تجربه کرد . ضمنا دریای ترابزون کمی گرم ‌تر‌از‌استانبول است و در ماه‌های جولای تا سپتامبر آنقدر گرم بوده است که بتوانید در آن شنا کنید . پیشنهاد ما برای سفر در بهترین زمان به ترابزون ، بهار و مهرگان است تا از رطوبت تابستانی و سرمای زمستانی آن در امان‌ بمانید . در واقع ، برای آنکه بتوان از زیبایی‌های آنجا به حالت کامل لذت برد ، هر فصلی به‌جز زمستان زمان خوبی برای سفر به ترابزون می بوده است .

 

مراحل رزرو تور‌ ترابزون

 

مراحل رزرو تور ترابزون به چه صورت است ؟

یکی از عوامل موثر در نرخ تور‌ ترابزون نحوه فروش آن شده . شما به دو انجام قادر خواهید بود تور وضع نظرتان را ذخیره کنید : 1 - خرید حضوری 2 - خرید اینترنتی . با خرید اینترنتی می‌توانید‌ در کمترین زمان ممکن اندازه بسیار زیادی از انواع‌ تور‌ها‌ را در سایت‌های‌ مختلف با یکدیگر مقایسه کنید . شما با مقایسه تورهای ترابزون در خرید اینترنتی نه تنها می‌توانید‌ در هزینه‌ هایتان صرفه‌ جویی دهید ، ولی این کار می تواند در زیاد بردن کیفیت سفرتان موثر باشد . ضمنا در هنگام خرید‌ به صورت‌ اینترنتی شما با کاهش قیمت تور‌ ترابزون بسیاری نسبت به خرید حضوری مواجه خواهید شد . چرا‌ که بیشتر آفرهای تور ترابزون تنها برای فروش اینترنتی‌ دید می گردند .

 

نکات مهم‌ پس از رزرو‌ تور‌ ترابزون چیست‌ ؟

 

توجه‌ داشته باشید که تحویل اتاق در اکثر هتل‌های‌ ترابزون در ساعت 14 و تخلیه‌ اتاق در ساعت 12 می باشد . بنابراین اگر‌ به صورت آنلاین‌ از سایت ما تور‌ ترابزون خود را خریداری‌ کردید؛ حتما به ساعت بلیط‌ و هماهنگ بودن آن با زمان تحویل اتاق مراقبت کنید .

کل خدمات تور‌ ترابزون ما با اطلاع کامل‌ از رعایت‌ پروتکل‌های‌ بهداشتی توسط اقامتگاه نظر ارائه خواهد شد . لذا برای افزایش سلامت سفر لازم است خود‌ نیز ملاحظات لازم‌ را در نظر داشته باشید .

حضور مسافر‌ یک ساعت و نیم قبل از دوران پرواز در فرودگاه الزامی است .

برای استفاده از پرواز‌ و پذیرش‌ هتل تان ، ارائه کارت‌های‌ شناسایی‌ معتبر الزامیست .

کنسلی تور ترابزون از تهران در ایامی که تقاضای سفر‌ به این مقصد بالاتر است ، امکان‌پذیر‌ نیست‌ .

در کل مراحل سفر ، کارشناسان پشتیبانی ما نیز‌ همراه شما هستند و در صورت‌ بروز هرگونه مشکل‌ از لحظه ورود به سایت‌ تا زمان بازگشت از سفر می‌توانید‌ بدون نگرانی و در هر ساعت از شبانه روز با تلفن پشتیبانی 24 ساعته سفریار تماس حاصل‌ نمایید .

منبع : تور ترابزون