چگونه به باکو سفر‌ کنیم ؟

برای سفر به باکو برخلاف اشتباه‌ عموم مردم‌ ، 2 روش برای سفر به باکو برای شما وجود دارا است ، " هوایی و زمینی " و اینکه هیچ راهی برای سفر با کشتی به این کشور‌ وجود ندارد . البته سفر‌ با راسته نیز امکان پذیر بوده اید که باید ابتدا از مرز عبور دهید و سپس با قطار‌های‌ آستارا - باکو راهی‌ این شهر شوید . توجه داشته باشید که در سفر به این شهر روش‌ هوایی‌ قطعا هزینه‌ مناسب‌ تر و راحت‌ تری نسبت به سفر زمینی برای شما خواهد بود . البته برای سفر توریستی به کشور آذربایجان ، شما مسافران عزیز‌ نیاز‌ به اخذ‌ ویزا‌ دارید . ویزای توریستی آذربایجان دو ماه اعتبار‌ دارد که در این مدت یک ماه می توانید در کشور آذربایجان اقامت داشته باشید .

همچنین‌ تورهای هوایی‌ باکو بیشتر بصورت 3 شب و 4 روز‌ ارائه می شوند که امکان تغییر‌ مدت اقامت وجود دارد‌ . در ضمن اکثر پریدن ها از تهران و فرودگاه میان المللی معصوم خمینی با پرش هواپیمایی آزال انجام میشود و در چند سال اخیر‌ ایرلاینهای ایرانی هم به باکو پرواز‌ دارند که از جمله آنها میتوان به : ماهان ، ایران ایر و کیش ایر و . . . اشاره کرد که قیمت تور‌ هوایی در این شرکتهای هواپیمایی کاملا متفاوت و بی‌ثبات می‌باشد‌ .

 

شرایط اخذ‌ ویزای باکو چگونه است ؟ باید‌ هزینه ای جداگانه‌ بپردازیم ؟

ویزای باکو به دو صورت لیبل و فرودگاهی برای مسافران ایرانیان قابل دریافت شد که ما پیشنهاد می‌‌کنیم‌ برای راحتی‌ کار‌ و هزینه پایین تر ، ویزای فرودگاهی را در حین ورود به فرودگاه باکو دریافت کنید . از طرفی هم اگر به‌دنبال‌ پر شدن صفحات پاسپورتتان با لیبل هستید ، فامیلی به بدست‌آورد ویزای برچسبی از 15 تا 30 موقع قبل از سفرتان به باکو آذربایجان عمل فرمایید . مبلغ ویزای باکو در تور باکو معمولا محاسبه نمی‌شود‌ و مسافر شخصا باید‌ حدود 25 دلار در حین ورود به آذربایجان پرداخت کند .

 

تور‌ باکو از کدام شهرها برگزار می‌شود‌ ؟

سفر‌ به باکو از تهران یکی از تخصصی ترین مسیرهایی است که آژانس سفریار آن را به عنوان مجری مستقیم تور باکو ارزان‌ برگزار می کند‌ . بنا به تخصص بدست آمده و رایزنیهای بسیار با شرکت‌های‌ هواپیمایی و اتوبوسرانی این خبر‌ فوق‌العاده‌ مرتفع را حتما باید به شما بدهیم که از هر شهرنشین که پرواز یا حرکت اتوبوس به سمت باکو داشته باشد این تور را برای شما برگزار خواهیم کرد . در ضمن اگر شهر‌ شما به باکو پرید و یا اتوبوس نداشته باشد‌ ما می توانیم از نزدیکترین فرودگاه یا ترمینال به شهر شما؛ مثلا از تهران ، از مشهد ، تبریز ، شیراز ، اصفهان و . . . به باکو تور‌ را اجرا‌ کنیم تا شما براحتی بتوانید تجربه ای خاطره‌ انگیزی را تجربه کنید .

 

چه زمانی به باکو سفر کنیم ؟

همه مسافران بهترین زمان سفر‌ به باکو را بهار معرفی کرده اند ، در این زمان هوا بسیار‌ معتدل‌ و بهاری می‌شود‌ و شما این امکان را دارید که حسابی از تفریحات آبی در دریای خزر لذت ببرید . باآنکه لازمه بدانید که در تعطیلات نوروز ، قیمت‌ تور‌ باکو به شدت افزایش نمایان می‌ انجام دهد . اگر به درپی هزینه کمتری در رزرو تور‌ باکو خواهید بود ، می ‌توانید ماه‌های اردیبهشت و خرداد را برای سفرتان انتخاب کنید . البته اوایل دی ماه ، جشن سال نو در باکو برگزار می‌شود و در این بازه زمانی هوا‌ کمی‌ سرد‌ است اما‌ می ‌توانید از جشن سال نو و تخفیف مراکز خرید‌ بزرگ این شهر سود ‌مند شوید .

 

برنامه پروازی باکو از تهران به چه صورت شده و چند پرید دارد ؟

به صورت معمول در تمام فصول سال پرید برای باکو وجود دارد که معمولا پریدن ایرلاین آذربایجانی بوتا هر تاریخ یک پرواز و بعضی تاریخ‌ها‌ 2 پرواز‌ به باکو پایتخت‌ آذربایجان دارد و ایرلاینهای ایرانی معمولا‌ هفته ای 2 روز پرواز دارند که در حال‌ حاضر این ایرلاین ایران ایر خواهد بود .

اطلاعات‌ مهم شهر باکو

 

در سفر‌ با تور باکو چه ارزی با خودم ببرم ؟

برای سفر به باکو می ‌توانید با خودتان دلار ببرید و به محض‌ رسیدن ، به صرافی ‌های مختلفی که در سطح شهر هست بروید و پولتان را به منات تبدیل‌ کنید . روش آتی برای دریافت منات رفتن به بانک ملی‌ است ، اگر از روش زمینی به باکو سفر می ‌کنید بایست برای تحول ارزتان به منات از بانک ملی حاضر در مرز نوردوز و بیله ‌سوار‌ سر بزنید . اما اگر این ‌کار‌ها‌ کمی برایتان‌ سخته می توانید به صرافی هتلی که سکونت دارید بروید که با اختلاف بها زیاد مقابل نمی شوید .

نکته : یکی از خوب ترین مکان ‌ها برای تبدیل‌ ارزتان صرافی هتل Boulevard Autograph است .

 

هزینه‌‌های‌ اقامت در باکو به چه چهره شده است ؟

هزینه‌های‌ اقامت‌ در شهر‌ زیبای باکو تفاوت چندانی با ایران و کلان‌ ‌شهر‌های‌ کشورمان ندارد . از طرف گزینه ‌های مازاد هم پیش روی شما هستند و به آرامش میتوانید با در نظر دریافت شرایط خودتان (میزان بودجه‌ ، دوری یا نزدیکی به مرکز شهرستان ، مقیاس اتاق ‌های مورد نیاز و…) ، بهترین گزینه را برای اقامت انتخاب کنید .

هزینه‌ اقامت در هتل 3 ستاره برای هر شب : بین 20 منات تا 180 منات

هزینه اقامت در هتل 4 ستاره برای هر شب : از 30 منات تا 300 منات

هزینه‌ اقامت در هتل 5 ستاره برای هر شب : بین‌ 120 منات تا 3000 منات

o هزینه‌ اقامت در هاستل برای هر شب : از 5 منات تا 80 منات (600 بلبل تومان)

o هزینه اقامت در آپارتمان‌ / مهمان‌ خانه‌ برای هر شب : از 10 منات تا 170 منات

 

حمل و نقل عمومی باکو به‌چه‌طریق است ؟

گرچه باکو شهرستان چندان گنده ای نیست اما حمل و نقل عمومی پسندیده و مناسبی دارد که از آن می توانایی به خطوط مترو ، اتوبوس و تاکسی اشاره شود . برای پرداخت هزینه ‌های راه‌آهن درون‌شهری و اتوبوس لازمه " باکی کارت " داشته باشید . این کارت‌ها دو نوع پلاستیکی (قابل شارژ) و کاغذی (یک بار) مصرف هستند که شما قفل به میزان رفت و آمدتان می ‌توانید یکی از آنها را معامله نمائید .

اتوبوس : کامل ترین گزینش برای تماشا و معبر کم‌ارزش در باکو ، اتوبوس ‌سواری است . نظر اتوبوس ‌ها روی تابلوی دیجیتال و یا کنار اتوبوس ضبط می شود و اجاره اتوبوس‌های باکو مواجه با ۰ .۲ منات است .

مترو : متروی باکو در کل ۴ خط دگرگون دارا است که برای دسترسی به جذب های شهر و یا نواحی دیدنی باکو کاربرد دارد و اجاره مترو نیز ۰ .۲ منات است .

تاکسی عمومی : درگاه های ورودی تاکسی‌های عمومی باکو ۱ .۷ منات است و به ازای هر یک کیلومتر حدود ۰ .۸ منات به کرایه شما اضافه می گردد .

تاکسی آنلاین : از نرم افزار موبایل ‌های تاکسی آنلاین باکو می ‌توان به بلت (Bolt) و اوبر (Uber) رمز کرد .

 

دانسته‌ها کاملی از فرودگاه بین المللی باکو دارید ؟

فرودگاه بین المللی علی اف با " کد یاتا GYD " صحیح در 25 کیلومتری میانه شهر باکو قرار دارا است . بزرگترین شرکتهای هواپیمایی جهان به این فرودگاه در باکو رفت و آمد دارند که از مهمترین آنها می توان به : هواپیماییهای آئروفلوت ، آسترین ایرلاینز ، آذربایجان ایرلاینز (آزال) ، بوتا ایرویز ، ترکیش ایرلاینز ، لوفت هانزا ، قطر ایرویز و . . . اشاره کرد .

فرودگاه بین ‌المللی باکو و یا " فرودگاه بین المللی شیر علی ‌اف باکو " ، یکی از کامل ترین ۵ فرودگاه مرکز ‌المللی در آذربایجان می باشد و سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سرتاسر جهان می باشد . کامل تر مسافران آن ایرانی هستند و علت آن هم ارزان گشتن پرواز و همچنین مبلغ سفر به باکو است . طبق آمار این فرودگاه سالانه به طور متوسط افزون بر ۳ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا می شوند . فرودگاه باکو تا سال ۲۰۰۴ میلادی با نام فرودگاه بین المللی بینا که در واقع محلی در نزدیکی شهر باکو ایضاً هست ، نامیده می ‌شد منتها از همان سال بیان شده این فرودگاه به شهرت رئیس جمهوری سرزمین آذربایجان ، آقای حیدر علی اف تغییر نام داده خواهد شد .

 

دوراندیشی آب و هوای باکو

 

آب و هوای باکو در وقت های مختلف سال چطور می باشد ؟

فصل بهار در باکو

هنگام بهار در باکو با گرم شدن هوا‌ و آغاز جشن نوروز همراه است . آب و هوا در این فصل بسیار مطبوع و دل ‌انگیز شد و بزم نوروزی حال و هوای خاصی به شهر می داده . اما در بعضی مواقع با بارش باران مواجه می ‌شوید . نرخ تورهای باکو در بهار نسبت به باقی فصل‌ها افزایش می یابد .

 

نوبت تابستان در باکو

شهر باکو در نوبت تابستان به علت نزدیکی به یم ، آب و هوای گرم و شرجی خواهد داشت . این فصل برای گردشگرانی که با گرمای هوا مشکلی ندارند ، بهترین زمان برای سفر به باکو و حظ گرفتن از تفریحات آبی مهیج آن می گردد . نرخ جال های باکو در تابستان مقرون به سود ‌تر‌از‌فصل بهار شده است .

 

فصل خزان در باکو

باکو در پاییز به لطف بارش باران هوای خنک و دلچسبی دارد ، اما سختی و زمان بارش باران ‌ها طولانی نخواهد بود . برای سفر‌ به آذربایجان در پاییز همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید؛ زیرا در بعضی مواقع با کاهش دمای هوا مواجه خواهید شد . نرخ تور‌های‌ باکو در پاییز ارزان‌تر‌از‌فصل بهار شده است .

 

فصل زمستان در باکو

وقت زمستان در آذربایجان نظیر بسیار سرزمین های دیگر اقلیم سرد و برف‌آلود است . به انگیزه پایین آمدن نمایان دمای هوا ، این فصل را برای سفر‌ به دیار آذربایجان پیشنهاد نمی کنیم . اما گردشگرانی که عاشق برف و سرما می باشند برای استفاده از تفریحات شتوی مانند اسکی می ‌توانند به آذربایجان سفر‌ کنند .

 

بهینه ترین دوران کوچ به باکو چه موقع از سال بوده است ؟

معمولا کامل ترین روزگار برای رفتن به باکو ، وقت بهار و ابتدا پاییز خواهد شد ، چراکه در بهار جشنواره های نوروزی اضطراب انگیزی برگزار می ‌شوند و با سرد گردیدن جو منظره‌های سرسبز و دیدنی تمام شهر را پر می بکند . در ابتدا مهرگان هم باکو آب و فلکی بسیار مناسب برای سفر دارد ، اما توجه داشته باشید که در این فصول نرخ تورهای باکو در بالاترین کیفیت ممکن قرار دارد .

 

مراحل رزرو دام باکو

 

مرحله‌ها رزرو تور باکو به چه صورت است ؟

یکی از عوامل موثر‌ در قیمت‌ تور باکو آذربایجان نحوه معامله آن خواهد بود . شما به دو صورت می توانید تور درباره نظرتان را رزرو کنید : 1 - خرید حضوری 2 - خرید اینترنتی‌ . با خرید‌ اینترنتی‌ می توانید در کمترین‌ زمان ممکن تعداد انبوه زیادی از انواع‌ تورها را در سایتهای مختلف با یکدیگر مقایسه کنید . شما با مقابله تورهای باکو در خرید در اینترنت نه تنها می توانید در پول هایتان صرفه‌جویی‌ دهید ، ولی این کار می تواند در زیاد کردن کیفیت سفرتان موثر خواهد بود . ضمنا در وقت خرید به صورت اینترنتی شما با کاهش نرخ تور مسافرتی باکو بسیاری خویشاوندی به خرید حضوری مواجه خواهید شد . چرا که بیشتر آفرهای تور‌ باکو تنها برای فروش اینترنتی لحاظ می گردند .

 

نکات اساسی پس از رزرو تور‌ باکو چه چیزی است ؟

 

مهم داشته باشید که تحویل اتاق در بسیار هتلهای باکو در ساعت 14 و تخلیه‌ اتاق در ساعت 12 می باشد . بنابراین‌ اگر به صورت‌ آنلاین از سایت ما تور‌ باکو خود را خریداری کردید؛ حتما به ساعت بلیط‌ و همخوان هستن آن با زمان تحویل اتاق دقت نمایید .

کلیه فعالیت‌ها تور باکو ما با آگاهی مکمل از مراعات پروتکل‌های‌ سالم توسط‌ اقامتگاه‌ مقصد نمایش خواهد شد . پس برای افزایش‌ سلامت سفر‌ لازم است خود نیز ملاحظات لازم را در نظر داشته باشید .

حضور سفرکننده یک ساعت و نیم پیش از زمان‌ پرواز در فرودگاه الزامی است .

برای استفاده از پرواز و مطاوعت هتل تان ، ارائه‌ کارتهای شناسایی معتبر الزامیست .

کنسلی تور باکو از تهران در ایامی که تقاضای سفر‌ به این مقصد بالاتر شده ، امکان پذیر نیست .

در تمام گام ها سفر ، کارشناسان پشتیبانی ما نیز‌ همراه شما می باشند و در صورت نمایش هرگونه مشکل از لحظه ورود به سایت تا روزگار بازگشت‌ از سفر می‌توانید‌ بدون‌ نگرانی و در هر ساعت از شبانه‌ روز با تلفن پشتیبانی‌ 24 ساعته سفریار تماس مولود نمایید .

منبع : تور باکو