چگونه تور روسیه را ارزیابی کنیم؟
قیمت تور روسیه به سه پارامتر بستگی دارد: اقامت در هتل، بلیط رفت و برگشت و ویزا. هزینه های ویزای روسیه ثابت است و برای درخواست ویزای روسیه باید 120 دلار برای تور گروهی و 130 دلار برای تور انفرادی بپردازید. هتل های روسیه نیز به دلار پرداخت می شوند.
دوم، یکی از عواملی که بر قیمت تور تأثیر می گذارد، بلیط هواپیما است. قیمت بلیط هواپیما بسته به نوع ایرلاین، زمان پرواز، نوع بلیط و موارد دیگر ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر خطوط هوایی داخلی که مستقیماً مسافران را به روسیه منتقل می کنند، خطوط هوایی خارجی گزینه دیگری برای رسیدن به روسیه در یک ایستگاه دارند که البته هزینه بالایی دارد. در حال حاضر (تابستان 1400) قیمت بلیط هواپیما از حدود 5 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان بسته به انتخاب شما متغیر است.
تور از دیگر عوامل موثر بر قیمت ها در روسیه می توان به نوع هتل اشاره کرد.مسافران بسته به انتظارات و بودجه خود می توانند هتل های 3 تا 5 ستاره را برای اقامت انتخاب کنند. نرخ هتل در فصول مختلف سال قابل تغییر است. با این حال، برای یک هتل 3 ستاره باید 20 دلار برای هر شب، برای یک هتل 4 ستاره 34 دلار و برای یک هتل 5 ستاره 58 دلار بپردازید.
 
تور کدام ایرلاین روسی ایرلاین روسی است؟
خطوط هوایی داخلی و بین المللی مختلفی از تهران به روسیه فعالیت می کنند. تور مسکو سن پترزبورگ روسیه از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران تا فرودگاه شلمتوو مسکو حدود 3 ساعت و تا فرودگاه پارکوبو سنت پترزبورگ حدود 4 ساعت فاصله دارد. توجه داشته باشید که اولین پرواز ساعت 08:35 از تهران (IKA) حرکت می کند و ساعت 10:55 به مسکو (SVO) می رسد.
پروازهای تهران به مسکو سه روز در هفته در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه انجام می شود و پروازهای مشهد و شیراز با پرواز مستقیم به مسکو در فصل شلوغ سال امکان پذیر شد. تورA سفر روسیه با پروازهای ایرفلوت، ماهان و ایران ایر در حال حاضر بهترین پکیج مسافرتی است. سایر خطوط هوایی داخلی و خارجی در این مسیر عبارتند از:
هواپیمایی ماهان ماهان
ایران ایران
• Aeroflot Aeroflot
ترکیش ایرلاینز
• پگاسوس پگاسوس
آزل آزل
عمان ایر عمان ایر
هواپیمایی قطر
امارات
• ایر عربیا ایر عربیا
لوفت هانزا
خطوط هوایی اتریش
 
ترکیب روسی تور گزینه خوبی است؟
تور روسیه معمولا شامل ترکیب تور مسکو، تور سنت پترزبورگ، تور مسکو-سنت پترزبورگ است. این ها یکی از محبوب ترین تور در این مقصد برای ایرانی ها هستند.گروه روسی تورA برای کسانی که برای اولین بار مسافرت می کنند عالی است. زیرا این تور ها رهبرانی دارند که تور را رهبری می کنند.
همچنین انتخاب ترکیب روسی تورA کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. تور مسکو سنت پترزبورگ یکی از جذاب ترین مجتمع های تور روسیه است که اغلب به مدت 6 شب اجرا می شود (2 شب در مسکو، 4 شب در سنت پترزبورگ). سنت پترزبورگ برای مسافران بسیار هیجان انگیز است.
 
تور بهترین زمان برای اقامت در روسیه چه زمانی است؟
اکثر تور روسیه به مدت 7 شب و 8 روز به عنوان تور بسته هستند. در نهایت، بهتر است حداقل یک هفته در مسکو یا سن پترزبورگ بمانید تا بتوانید از مهم ترین جاذبه های این کشور دیدن کنید.
 
آیا می توان تور روسیه را در آخرین لحظه خریداری کرد؟
در ابتدا، ایده خوبی است که عبارت لحظه آخری را خیلی جدی نگیرید. این تور ها به ندرت در تمام سال در دسترس هستند. مسکو درست قبل از تور مسکو ممکن است برخی از صندلی‌های پروازها یا برخی اتاق‌های هتل‌ها را در چند روز گذشته خالی بگذارد، که به آژانس‌های مسافرتی اجازه می‌دهد از ضرر مالی جلوگیری کنند. ظرفیت موجود قیمت نسبتاً پایینی دارد.
پرواز 90 دقیقه تور روسیه فقط یک روز یا چند ساعت طول می کشد، و اگر صندلی در دسترس باشد، برگزارکنندگان تور ممکن است قیمت ها را تا 50٪ کاهش دهند تا همه چیز را بفروشند. چمدان هایتان را جمع کنید و برای سفر آماده شوید. پس شرایط این مدل سفر چیست؟
 
بهترین زمان برای سفر به روسیه چه زمانی است؟
بهترین زمان برای بازدید از یک شهر در تور به وسعت و آب و هوای روسیه بستگی دارد.با این حال، به طور کلی، تابستان بهترین زمان برای سفر به این کشور و فصل شلوغ آن است. اگر سفری لذت بخش تر و خنک تر را ترجیح می دهید، بهتر است در بهار یا پاییز به این کشور سفر کنید. از طرفی زمستان در روسیه در سراسر جهان بسیار معروف است. پس اگر هیجان زده و علاقه مند به برف و سرما هستید، زمستان روسیه را از دست ندهید!
 
تور روسیه از کدام شهر است؟
با توجه به شرایط کل جهان و ایران در ژاپن، تعداد پروازهای برون مرزی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما در مورد پروازهای مسکو/روسیه، مبدأ تمام تور به صورت پیش فرض تهران است و قابل تغییر است. همچنین منشاء آن در شهرهای دیگر کشور است. تور مسکو از شهرهای بزرگ کشور مانند تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد توسط عوامل در فصل شلوغ برگزار می شود.
 
اطلاعات مهم روسیه
 
اطلاعات مهم و مفیدی که باید در سفر به روسیه بدانید چیست؟
• واحد پول رسمی: روبل
کد کشور: 7+
تفاوت • زمان با تهران: 30 دقیقه پشت تهران.
• ویزا: بله
• واحد پول: روبل
زبان رسمی: زبان اصلی کشور نیز به رسمیت شناخته و روسی است.
ادیان اکثریت مردم: می ادیان مختلف در این کشور وجود دارد، و مردم این کشور به طور عمده مسیحیان، یهودیان، مسلمانان و بودایی ها. پنجاه درصد از مردم این کشور در دین مسیح اعتقاد دارند.
سبک اوقات فراغت: روسیه یک کشور بسیار بزرگ است و اوقات فراغت آن بسیار گسترده و متنوع است. برخی از این تفریحات مربوط به بازدید از موزه ها، کلیساها، گالری ها، کاخ ها، پارک ها، ساختمان های تاریخی و بیشتر. بخش دیگری است صرف وقت در جاذبه های طبیعی مانند باغ کشور و جنگل منحصر به فرد به سر برد.• فرودگاه روسیه:
مسکو: فرودگاه بین المللی Domo Jedovo ، فرودگاه بین المللی شل متیو
ای سانکت پترزبورگ: رژ لب
گمشده هوون دونگ: فرودگاه هیدون را گم کرد
سامارا (روسیه): فرودگاه بین المللی Columeco
AL Hangelisk: فرودگاه تاراگی
• شماره اضطراری:
ای آتش: 101
ای پلیس: 102
ای آمبولانس: 103
 
در مورد حمل و نقل عمومی روسیه چطور؟
روسیه یک کشور بسیار بزرگ است و مطمئناً دارای یک سیستم حمل و نقل بسیار گسترده و منحصر به فرد است. این یکی از کارآمدترین سیستم های حمل و نقل در جهان است. در زیر مروری بر حمل و نقل عمومی روسیه است.
مترو
یکی از محبوب ترین حمل و نقل عمومی در روسیه ، به ویژه در مسکو ، مترو است که همچنین مهمترین جاذبه در کشور محسوب می شود. مسکو هر روز بیش از 7 میلیون نفر در مترو سفر می کند ، یکی از شلوغ ترین متروهای جهان.
• اتوبوس
تقریباً همه شهرهای روسیه دارای سیستم حمل و نقل اتوبوس هستند. این وسیله نقلیه بسیار سریع و ارزان است و هرکسی به راحتی می تواند به آن دسترسی پیدا کند.
• تاکسی
تاکسی های روسی چندان گران نیستند و همه شهرها را جابجا می کنند. روسیه دو نوع تاکسی دارد. تاکسی های رسمی و غیر رسمی. تاکسی های رسمی زرد و تاکسی های غیر رسمی همان گچ هستند. تاکسی های غیررسمی ارزان تر ، دسترسی آسان تر و راحت تر هستند. با این حال ، گردشگران غالباً ترجیح می دهند از تاکسی های رسمی برای حفظ ایمنی در روسیه استفاده کنند.
سایر وسایل نقلیه در این کشور شامل مونوریل ، اتوبوس های برقی ، تراموا و دوچرخه در این کشور است.
 
هزینه اقامت در یک هتل روسی چقدر است؟
 
آپارتمان های مسکو ، خانه ها و هزینه های اقامت هتل به شرح زیر است.
هزینه های اقامت برای هتل های روسی
• قیمت هتل 1 ستاره روسی: 1000 روبل تا 6000 روبل
• قیمت هتل های 2 ستاره روسی: 7000 روبل تا 500 روبل
قیمت هتل 3 ستاره روسی: 15،000 روبل تا 15،000 روبل
• قیمت هتل 4 -star روسی: 38،000 روبل تا 3300 روبل
• قیمت هتل 5 روسیه: 155،000 روبل از 4،800 روبل
 
هزینه های اقامت برای آپارتمان ها و خوابگاه های روسی
قیمت ها بسته به محل آپارتمان ، تعداد اتاق ها ، مرکز مسکو و فاصله تا تسهیلات متفاوت است و هزینه آپارتمان های مسکو از 1200 روبل در هر شب تا 20،000 روبل متفاوت است.بیش از 300 هاستل مختلف در مسکو وجود دارد که 190 تا 5000 روبل قیمت دارند.
 
برای سفر به روسیه از چه ارزی استفاده کنم؟
برای سفر به روسیه می توانید هم روبل و هم دلار بگیرید! با این حال، یافتن روبل در پایان سفر و فروش بقیه روبل ها می تواند کمی دشوار باشد. بنابراین، خرید دلار در ایران و تبدیل آن به روبل در هتل ها، بانک ها یا صرافی ها توصیه می شود. همچنین در بیشتر مکان هایی که با گردشگران خارجی سروکار دارند، کارت های اعتباری معتبر و پذیرفته می شوند و اگر در پایان سفر همچنان روبل دارید، می توانید قبل از بازگشت آن را با دلار تعویض کنید.
 
پیش بینی آب و هوا روسیه
 
آب و هوای روسیه در فصول مختلف چگونه است؟
 
• آب و هوای بهاری روسیه
هوای بهاری روسیه نسبتا خنک است، پس در سفر به این کشور در فصل بهار حتما لباس گرم و چتر به همراه داشته باشید. زیرا ممکن است باران ببارد. در فصل بهار مناظر زیبا و سرسبز روسیه در مقابل شما گسترده می شود. با گرم شدن هوا، نرخ تور روسیه نیز افزایش می یابد.
 
• آب و هوای تابستانی روسیه
تابستان بهترین زمان برای سفر به روسیه است چرا که خبری از گرما و سرمای شدید روسیه نیست و می توانید به راحتی از مناظر زیبا و بناهای تاریخی روسیه لذت ببرید. با این حال، باید بدانید که نرخ تور روسیه در تابستان بالاترین میزان است.
 
• آب و هوای پاییزی روسیه
پاییز در روسیه سردتر می شود و دوباره باران می بارد. اما اگر لباس گرم بپوشید، می توانید از مناظر زیبای پاییزی این کشور لذت ببرید. نکته مثبت سفر به روسیه در پاییز، تعداد کم گردشگران در این کشور بود. البته نسبت تور در روسیه نیز نسبت به تابستان کاهش یافته است.• آب و هوای روسیه در زمستان
زمستان یکی از سردترین و برفی ترین فصل های روسیه است و ما به ندرت خورشید را می بینیم. سفر به روسیه در زمستان برای مسافرانی که تحمل سرما را ندارند مناسب نیست. اغراق نیست اگر بگوییم فقط روس ها می توانند با این سرما کنار بیایند. نرخ تور روسیه ارزان ترین این فصل است.
 
بهترین زمان برای سفر به روسیه چه زمانی است؟
بهترین زمان برای میزبانی تور روسیه تابستان است. می توانید از آب و هوای فوق العاده با مناظر زیبای کل کشور لذت ببرید. البته نرخ تور روسیه نسبت به سایر فصول بیشتر است، اما بهترین زمان برای سفر به روسیه از نظر اقتصادی در بهار و پاییز است. آب و هوا در این دو فصل خوب است و قیمت هتل ها نسبت به تابستان ارزان تر است.
 
روش رزرو تورA روسیه
 
تور روش رزرو برای روسیه چیست؟
تور یکی از عواملی که بر قیمت در روسیه تأثیر می گذارد نحوه خرید آن است. شما می توانید تور مورد نظر خود را به دو روش رزرو کنید: 1-خرید حضوری 2-خرید اینترنتی. با خرید آنلاین، می توانید بسیاری از تور ها را از سایت های مختلف در کمترین زمان مقایسه کنید. با مقایسه تور روسی با خرید آنلاین، می توانید علاوه بر صرفه جویی در هزینه، کیفیت سفر خود را نیز بهبود بخشید. همچنین، هنگام خرید آنلاین، متوجه خواهید شد که قیمت تورA روسیه حتی ارزان تر از خرید مستقیم است. این به این دلیل است که بیشتر پیشنهادات تور روسیه فقط برای فروش آنلاین است.