آيا براي سفر به عمان به ويزا نياز دارم؟
شايد اين سوال پيش بيايد كه براي سفر به عمان نياز به اخذ ويزاي ايران داريد؟ پاسخ اين پرسش "بلي" است". اما پادشاهي عمان در سال آينده احتمالاً شهروندان 103 كشور از جمله ايران را از دريافت ويزاي عمان يا ويزاي سفر 10 روزه به اين كشور معاف خواهد كرد. با اين حال، مسافران توجه داشته باشند كه به جاي ويزا، براي سفر به عمان در سفر به اين كشور بايد تاييديه رزرو هتل، بليط رفت و برگشت و بيمه سلامت ارائه دهند. براي دريافت ويزاي عمان بايد شرايط زير را داشته باشيد:
تاريخ دقيق ورود و خروج براي تور عمان بايد به درستي مشخص شود.
درخواست ويزاي عمان بايد توسط شركت هواپيمايي يا سربرگ كارگزار ويزاي عمان ارسال شود.
مسافراني كه از عمان تور حركت مي كنند فقط از مرز ايران خارج مي شوند و حق خروج از مرز زميني و دريايي را ندارند.
ويزاي عمان 10 تا 30 روز اعتبار دارد و قابل تمديد نيست.

چگونه قيمت تور عمان را تعيين كنيم؟
اگر بخواهيد عمان تور و دبي را از نظر هزينه مقايسه كنيد، نرخ تور عمان چندان بالا نيست و در بين بسياري از تورA خارجي، تور قيمت مناسبي دارد! با اين حال، هزينه سفر به عمان به سليقه شما و انتظارات و خدماتي كه از تور انتظار داريد بستگي دارد.به عنوان مثال، اقامت در يك هتل 5 ستاره لوكس در مسقط نه تنها منحصر به فرد است، بلكه بسيار گران است. اما در عوض، اقامت در يك هتل 3 ستاره در عمان هزينه هاي سفر شما را كاهش مي دهد و قيمت هاي تور عمان را مناسب تر مي كند. در نهايت براي يك سفر اقتصادي به عمان پيشنهاد مي كنيم هتل 3 ستاره عمان را انتخاب كنيد.

در مورد تور عمان اير چطور، و شما با كدام شركت هواپيمايي هستيد؟
سفر هوايي تور يعني سفر به تور عمان با استفاده از بليط هواپيما. همچنين اگر آژانس مسافرتي تور شما را همراهي مي كند، مي دانيد كه تور Air Service Oman يك بسته يا بسته مسافرتي است كه شامل انواع خدمات مانند رزرو بليط و خدمات مي باشد. مربوط به اقامت در هتل، رزرواسيون، گشت و گذار و ... مي باشد. همچنين برنامه هاي تفريحي مختلفي براي ارائه بهترين خدمات به مسافران وجود دارد. در حال حاضر پروازهاي مسقط از چهار شهر تهران، شيراز، كيچه و چابهار انجام مي شود.
اين پروازها در روزهاي مختلف توسط برخي از ايران اير (كيش اير، آسمان و ...) و برخي عمان اير (سلام اير، اير عربيا، عمان اير) انجام مي شود. در نهايت آژانس هواپيمايي سافاريار آريا قصد دارد با تعريف بسته هاي مسافرتي متنوع ميزباني عالي از سفرهاي خاطره انگيز به اين مقصد جذاب عربي باشد.

تور عمان از كدام شهر؟
تور عمان به صورت هوايي از تهران، شيراز، كيچه و چابهار برگزار مي شود.

ارزان ترين و بهترين زمان براي سفر به عمان چه زماني است؟
با توجه به آب و هواي گرم و خشك عمان، بهترين زمان براي سفر به اين كشور از نظر آب و هوا، بهار و زمستان است. با توجه به تعداد زياد گردشگران در فصل بهار و زمستان، نسبت تور عمان نيز افزايش مي يابد.همچنين ارزان ترين زمان سفر به عمان تابستان است. هواي عمان در اين فصل بسيار گرم است و تعداد گردشگران و مكان هاي تور بسيار كم است.

وضعيت ترافيك در عمان چگونه است؟
سيستم حمل و نقل عمان حتي در ايران هنوز به قدرت ساير كشورها نرسيده است. به همين دليل گردشگران ترجيح مي دهند با ماشين كرايه اي يا شخصي در شهر سفر كنند. همچنين مي توانيد از تاكسي ها و اتوبوس هاي نارنجي و زرد استفاده كنيد.
نرخ ثابتي براي تاكسي وجود ندارد! پس يك معامله قبل از سوار شدن. به عنوان مثال هزينه معقول تاكسي از فرودگاه بين المللي مسقط تا مركز شهر 6 ريال است. تاكسي مستقيم براي شما بسيار گرانتر است و تاكسي گرفتن با ديگران ارزانتر است.
در اين كشور دو نوع اتوبوس وجود دارد. بليط ها ارزان هستند، با اتوبوس هاي كوچك زرد و نارنجي كه شما را به هر نقطه از شهر مي برند و اتوبوس هايي كه هر كجا كه دوست داريد توقف مي كنند. اتوبوس هاي لوكس بزرگي هم هستند كه قيمت بيشتري دارند و تهويه هوا و امكانات بيشتري دارند.

از كدام جاذبه هاي عمان تور بازديد كنم؟
گردشگران و علاقه مندان ايراني در سفر به عمان مي توانند از جاذبه هاي بسيار متنوع و جذاب ديدن كنند. اين شهر داراي جاذبه هاي مدرن فوق العاده اي است. خانه ها و بناهاي تاريخي مختلفي نيز به دليل قدمت تاريخي آن وجود دارد. از اين مقصد، يكي از مهم ترين جاذبه ها و جاذبه هاي تور در عمان، مسجد سلطان قابوس، بازار، خانه اپراي سلطنتي، تور مسقط، بندر مسقط و غيره است كه هر كدام داراي جاذبه هاي تور زيادي هستند.آب و هواي عمان چگونه است؟
عمان داراي آب و هواي بياباني گرمسيري شبيه شهرهايي مانند دبي و لاپاز (مكزيك) است. تابستان ها كه دماي هوا در روز به 38 درجه سانتيگراد مي رسد، مي تواند بسيار گرم و مرطوب باشد. بهار و پاييز تقريباً گرم است و دماي شب در حدود 21 درجه سانتيگراد است.

بهترين زمان براي سفر به عمان چه زماني است؟
آمنا كشوري استوايي است، بنابراين تابستان‌ها گرم، بهارها گرم و پاييز و زمستان‌ها معتدل است. دماي هوا در نيمه اول سال به 40 درجه سانتيگراد مي رسد، اما از پاييز تا زمستان دماي هوا به 20 درجه سانتيگراد كاهش مي يابد و براي تفريح، گشت و گذار و استفاده در ساحل مناسب است. بنابراين نيمه دوم سال جاري بهترين زمان براي سفر به عمان و بازديد از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي اين كشور است.

روال رزرو براي تور عمان چگونه است؟
يكي از عواملي كه بر قيمت تور عمان تأثير مي گذارد نحوه خريد آن است. شما مي توانيد تور مورد نظر خود را به دو صورت رزرو كنيد: خريد آنلاين خريد آنلاين. با خريد آنلاين، مي توانيد بسياري از تور ها را از سايت هاي مختلف در كمترين زمان مقايسه كنيد. مقايسه تور عمان در خريد آنلاين نه تنها باعث صرفه جويي در هزينه مي شود، بلكه كيفيت سفر شما را نيز بهبود مي بخشد. همچنين، هنگام خريد آنلاين، متوجه مي شويد كه قيمت سفر عمان تور ارزان تر از خريد مستقيم است. بيشتر پيشنهادات تور عمان فقط براي فروش آنلاين است.

نكات كليدي پس از رزرو تور عمان چيست؟

اكثر هتل هاي عمان تحويل اتاق را در ساعت 14:00 و تحويل اتاق را در ساعت 12:00 انجام مي دهند.بنابراين، اگر عمان تور را به صورت آنلاين از سايت ما خريداري كرده ايد. حتما بررسي كنيد كه زمان بليط با زمان تحويل اتاق مطابقت داشته باشد.
كليه خدمات تور عمان توسط اقامتگاه مقصد با اطلاعات كامل در مورد رعايت پروتكل هاي بهداشتي ارائه مي شود. بنابراين لازم است ملاحظات لازم براي ارتقاي سلامت سفر در نظر گرفته شود.
مسافران بايد يك ساعت و نيم قبل از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.
براي استفاده از پروازهاي هتل و چك اين بايد كارت شناسايي معتبر نشان دهيد.
كنسلي تور عمان از تهران در روزهايي كه تقاضا براي سفر به اين مقصد زياد است امكان پذير نيست.
كارشناسان پشتيباني ما در تمامي مراحل سفر همراه شما هستند و در صورت بروز مشكل از بدو ورود به سايت تا بازگشت از سفر مي توانيد به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با تلفن پشتيباني سافاريار تماس بگيريد. مي تواند در شب تماس بگيرد
 

منبع تور عمان