آيا مي توانم تور گرجستان ارزان بخرم؟
سفر به گرجستان اصلا گران نيست و مهمتر از همه نيازي به دريافت ويزاي تور اين كشور نيست اما مي توانيد به راحتي تور گرجستان را ارزان بخريد و به اين مقصد مقرون به صرفه باشيد. سفر با كيفيت يكي از عوامل اصلي موثر بر نرخ سفر تور هزينه اقامت در هتل و طول سفر تور است. مطمئنا گرجستان آنقدر گران نيست، اما هتل هاي لوكس پنج ستاره مي توانند هزينه هاي سفر شما را به ميزان قابل توجهي افزايش دهند.
جاي تعجب نيست كه يكي از راه هاي كاهش هزينه سفر به گرجستان، انتخاب يك هتل ارزان تر و با قيمت متوسط ​​است. موضوع ديگر بليط هواپيما است. اين بستگي به ايرلاين و نوع صندلي شما دارد و به آن سفر خواهيد كرد. زمان نيز يك مسئله است، اما مراقب باشيد.تفليس يا باتومي؛ كدام تور مناسب تر است؟
اين دو شهر يكي از زيباترين و محبوب ترين شهرهاي گرجستان هستند كه هر كدام جاذبه هاي خاص خود را براي گردشگران از سراسر جهان دارند. از بافت‌هاي قديمي و جذاب گرفته تا سواحل زيبا و چشمه‌هاي آب گرمي كه به شما سلامتي مي‌دهند، بازديد از اين دو شهر براي تعطيلات، آرامش و تاريخ را در قلب قفقاز براي شما به ارمغان مي‌آورد. از شهر قديمي تفليس به سواحل شگفت انگيز درياي سياه گرجستان سفر كنيد و براي يك سفر فوق العاده به شهر ساحلي مدرن باتومي برسيد.
سواحل آفتابي را كاوش كنيد، مساجد نقاشي شده و كليساهاي ارتدكس را ببينيد و مهمتر از همه، در فرهنگ گرجستان غوطه ور شويد و از تغييراتي كه در طول قرن ها رخ داده است ياد بگيريد. به طور كلي هر كدام از اين دو شهر زيبايي هاي خاص خود را دارند اما اگر هدف شما از سفر به گرجستان ديدن كليساها و مكان هاي تاريخي است بهتر است به تفليس برويد. آرام اگر دريا و ساحل را دوست داريد و مطلق را دوست داريد. من بايد در تابستان به باتسوكي بروم.

بهترين زمان براي سفر به گرجستان چه زماني است؟
جولاي و آگوست اوج فصل تعطيلات گرجستان است و هتل هاي شهر تور در اين ماه ها بسيار شلوغ هستند. تفليس و دشت هاي منطقه در اين زمان مي توانند با گرماي نسبتاً شديدي مواجه شوند. اگرچه مناطق كوهستاني اين قمرها داراي آب و هواي مطبوع و راحت است. بارش برف از اوايل سپتامبر در كوهستان ها شروع مي شود، اما مناطق پست در سپتامبر و اوايل اكتبر گرم مي شوند. اگر به دنبال سفر در سردترين و دورترين زمان ممكن هستيد، بايد در ماه هاي دسامبر، ژانويه، فوريه و گاهي مارس به گرجستان سفر كنيد.تورA گرجستان از طريق هوا يا زمين؛ كدام يك را انتخاب مي كنيد؟
گرجستان از نظر جغرافيايي به ايران نزديك است، بنابراين هيچ كمبودي براي حاميان زميني تور در گرجستان وجود ندارد! اگر از مسير طولاني راضي هستيد، مي توانيد از دو راه به گرجستان برسيد. روش اول ماشين شخصي و روش دوم اتوبوس است. البته براي عبور از مرز با خودروي شخصي خود بايد مدارك لازم را قبل از سفر تهيه كنيد.
به روش تور گرجستان، اين مسير داراي اتوبوس هاي متنوعي است كه معمولا از تهران و تبريز به گرجستان حركت مي كنند و مسير تهران تا گرجستان تقريباً 20 ساعت طول مي كشد.
اما اگر از مسيرهاي طولاني و سخت خسته شده ايد و دغدغه مالي نداريد، پيشنهاد مي كنيم تور Georgia Air را انتخاب كنيد. البته سفر با هواپيما بسيار راحت تر است، در زمان صرفه جويي مي كند و البته كمي هم گران تر است. فاصله پرواز تهران تا گرجستان حدود 100 دقيقه است و شركت هاي هواپيمايي مختلفي مانند قشم اير، تابان و زاگرس هم اكنون در حال تغيير پرواز به گرجستان هستند.

چه خطوط هوايي در حال حاضر به گرجستان پرواز دارند؟
به عنوان اپراتور مستقيم گرجستان تور، سفرير آريا، تهران تفليس-تبريد تفليس-مشهد تفليس-شيلر تفليس-اصفهان تفليس و ... هواپيمايي ماهران،ايران ايرلاينز،گشوم ايرلاينز، آتا، تابان، گرجستان ايرويز و ... يك ايرلاين كه پروازهاي مستقيم از ايران به گرجستان انجام مي دهد.
البته پروازهاي جورجين از تهران و مشهد فقط در فصل شلوغ با پرواز چارتر انجام مي شود و ماهان اير در حال حاضر بهترين ايرلاين كشور براي انجام پروازهاي چارتر از تهران به تفليس و از تفليس به تهران است.تور اطلاعات مهمي كه بايد هنگام سفر با گرجستان بدانيد چيست؟
ويزا: نيازي نيست
واحد پول: GEL
به وقت محلي: 30 دقيقه جلوتر از تهران (4 GMT +)
زبان رسمي: گرجي
مذهب اكثريت مردم: مسيحيت
بهترين زمان سفر: بهار و تابستان
سبك تفريحي: شنا، تفريحات آبي، گشت و گذار
انواع برق شهري: 220 ولت و 50 هرتز
سوغاتي ها: جواهرات نقره دست ساز، چرچكرا (نوعي غذاي ساخته شده از گردو و انگور)، سفره هاي با طراحي سنتي، فرش و قاليچه هاي دستباف، پاپاخا (كلاه پشمي بزرگ)، ادويه جات گرجستاني، چاي گرجستان و غيره.
فرودگاه بين المللي جورجيا:
گرجستان داراي دو فرودگاه بين المللي است، فرودگاه بين المللي باتومي و فرودگاه بين المللي تفليس.

بهترين وسيله حمل و نقل شهري در گرجستان چيست؟
اجاره اتومبيل
جاي تعجب نيست كه اجاره ماشين به شما امكان مي دهد زمان سفر خود را مديريت كنيد. به عبارت ديگر، شما مي توانيد در هر زمان در شهر حركت كنيد. نه نيازي به تلف كردن زمان و مذاكره با رانندگان تاكسي داريد و نه در فضاهاي شلوغ اتوبوس و مترو مي مانيد. البته قيمت خودروي كرايه اي براي شما نسبتاً بالا خواهد بود.

اتوبوس و ميني بوس زرد (Marshrutka)
اتوبوس ها و ميني بوس هاي زرد رنگ معروف به «مارشروتكا» وسيله حمل و نقل بعدي اين كشور هستند. قبل از سفر، بهتر است فهرستي از ايستگاه ها و مقاصد را در Google Maps پين كنيد. البته نام ايستگاه به زبان هاي انگليسي و گرجي نيز روي تابلوي ديجيتال ايستگاه درج شده است. گزينه ديگر اين است كه بتوانيد اپليكيشن حمل و نقل شهري تفليس را دانلود كنيد.

متروي تفليس
فقط تفليس داراي گزينه هاي مترو است و براي استفاده از آنها بايد "كارت پول مترو" را خريداري كنيد كه براي اتوبوس ها و ميني بوس هاي زرد رنگ در شهر نيز استفاده مي شود.مترو نيز از ساعت 6 صبح تا نيمه شب باز است.

تاكسي
براي گشت و گذار در شهر با تاكسي، لطفاً كرايه را از قبل با راننده هماهنگ كنيد. لطفا توجه داشته باشيد كه تاكسي ها متر ندارند و كرايه ها بر اساس مسافت هاي كوتاه يا طولاني است. به طور كلي براي مسيرهاي كوتاه تا 3 كيلومتر بايد 4 يا 5 لاري و براي مسيرهاي طولاني تا 10 لاري پرداخت كنيد.

هزينه سفر به گرجستان چقدر است؟
حال اين سوال براي بسياري از مسافران شما اين است كه براي سفر به گرجستان به چه ميزان پول نياز داريد؟ ابتدا بايد براي سفر خود برنامه ريزي كنيد. لطفا توجه داشته باشيد كه هزينه تعطيلات در گرجستان حدود 46 لاري (14 دلار) در روز است. اين ميانگين قيمت روزانه بر اساس هزينه ساير مسافران است. مسافران به طور متوسط ​​17 رالي (5.04 دلار) را براي وعده هاي غذايي روزانه خود و 5.30 رالي (1.60 دلار) را براي حمل و نقل محلي صرف كردند. همچنين ميانگين قيمت هتل براي زوج ها در گرجستان 31 لاري (9.41 دلار) است. در اين توضيحات توجه داشته باشيد كه هزينه سفر يك هفته اي دو نفره به گرجستان به طور متوسط ​​640 لاري (93 دلار) است. همه اين ميانگين نرخ‌هاي سفر از ساير مسافران جمع‌آوري مي‌شوند و به شما كمك مي‌كنند بودجه سفر خود را تخمين بزنيد.

در تور گرجستان بايد به كدام جاذبه هاي تور بروم؟
گرجستان يكي از كشورهاي در حال توسعه در جهان توسعه يافته است كه در سال هاي اخير مي تواند حرف هاي زيادي بزند. يكي از دلايل محبوبيت گرجستان زيبايي و طبيعت آن و همچنين داشتن جاذبه هاي متنوع تور در اين كشور است كه باعث افزايش گردشگران خارجي شده است. تور در سفر با گرجستان مي توانيد از انواع تفريحات و شرايط براي انواع تفريحات و ورزش ها لذت ببريد.در اين كشور مي توانيد در طبيعت بكر و زيبا به پياده روي، كوهنوردي، اسنوبرد و اسكي بپردازيد. همچنين مي توانيد از ورزش هاي آبي مفرح و هيجان انگيز در سواحل و مناطق گرم اين كشور لذت ببريد و يا از جاذبه هاي هيجان انگيز گرجستان ديدن كنيد. بهترين و معروف ترين جاذبه هاي گرجستان عبارتند از:
قلعه ناريكالا
كوه گزبيگي
شهر اوپليستيخه
كليساي ترينيتي
شهر قديمي متسختا
تفليس پايتخت زيباي گرجستان است
شهر زيباي ساحلي باتومي
شهر سنگي والژيا
شهر زغديدي
با شهر آب معدني برجومي ...

شرايط مختلف آب و هواي فصلي در گرجستان چگونه است؟

آب و هواي گرجستان در بهار
آب و هواي گرجستان در فصل بهار به طور قابل توجهي در نوسان است و دما در شب به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. با اين حال، مناظر زيبا و گل هاي طبيعي قطعا براي گردشگران بسيار جالب است. فصل بهار گرجستان از اوايل ماه مارس با بارندگي هاي شديد در اين فصل آغاز مي شود. با اين حال، اگر مي خواهيد از ورزش هاي آبي لذت ببريد، به دليل وجود چشمه هاي سرد به اين مقصد سفر نكنيد.

آب و هواي تابستاني گرجستان
آب و هواي تابستاني گرجستان بسيار مطبوع است و برخي از مسافران مي خواهند براي شنا و موج سواري به دريا بروند. با توجه به روزهاي گرم و هواي خنك در پايان روز، تابستان بهترين زمان براي قايق‌هاي تفريحي تور براي سفر و لذت بردن از تفريحات خانوادگي است.
آب و هواي گرجستان در پاييز
دوستداران طبيعت زيبا و مناظر رنگارنگ اين كشور مي توانند سفرهاي خود را در ماه هاي سردتر پاييز برنامه ريزي كنند. هوا در سفر بسيار راحت خواهد بود زيرا از پاييز تا اوايل شهريور به تدريج دما كاهش مي يابد.تور اين فصل نيز قيمت مناسبي دارد.

آب و هواي گرجستان در زمستان
در زمستان آب و هواي كشور بسيار سرد است و برف مي بارد. با اين حال، بيشتر ماه هاي بارش برف در ماه دسامبر است و هواي سرد پس از آغاز بهمن به تدريج كاهش مي يابد. قيمت تور گرجستان پايين ترين قيمت در اين فصل است.

بهترين زمان براي سفر به گرجستان چه زماني است؟
بيشتر گردشگران ترجيح مي دهند در فصول سرد و گرم سال به گرجستان سفر كنند. به همين دليل، سفرا تشويق مي شوند در ماه مه و ژوئن، كه اوايل تابستان يا اوايل پاييز در سپتامبر است، در تور گرجستان شركت كنند. زيرا در حال حاضر شرايط آب و هوايي اين كشور براي گردشگران فوق العاده و فوق العاده است.

تور روش رزرو براي گرجستان چگونه است؟
يكي از عواملي كه بر قيمت تور گرجستان تاثير مي گذارد نحوه خريد آن است. شما مي توانيد تور مورد نظر خود را به دو روش رزرو كنيد: 1-خريد حضوري 2-خريد اينترنتي. با خريد آنلاين، مي توانيد بسياري از تور ها را از سايت هاي مختلف در كمترين زمان مقايسه كنيد. مقايسه تور گرجستان با خريد آنلاين نه تنها باعث صرفه جويي در هزينه مي شود، بلكه كيفيت سفر شما را نيز بهبود مي بخشد. همچنين، هنگام خريد آنلاين، تور گرجستان به طور قابل توجهي ارزان تر از خريد مستقيم خواهد بود. اين به اين دليل است كه بيشتر پيشنهادات تور گرجستان فقط براي فروش آنلاين است.

نكات كليدي پس از رزرو تور گرجستان چيست؟

لطفا توجه داشته باشيد كه اكثر اتاق هاي هتل در گرجستان ساعت 14:00 تحويل داده مي شوند و در ساعت 12:00 تخليه مي شوند. بنابراين، اگر Georgiaتور را به صورت آنلاين از سايت ما خريداري كرده ايد. حتما بررسي كنيد كه زمان بليط با زمان تحويل اتاق مطابقت داشته باشد.تمامي خدمات تور گرجستان توسط محل اقامت مقصد شما همراه با اطلاعات كامل در مورد رعايت پروتكل هاي بهداشتي ارائه مي شود. بنابراين لازم است ملاحظات لازم براي ارتقاي سلامت سفر در نظر گرفته شود.
مسافران بايد يك ساعت و نيم قبل از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.
براي استفاده از پروازهاي هتل و چك اين بايد كارت شناسايي معتبر نشان دهيد.
كنسلي تور گرجستان از تهران در روزهايي كه تقاضاي سفر زياد است امكان پذير نيست.
كارشناسان پشتيباني ما در تمامي مراحل سفر همراه شما هستند و در صورت بروز مشكل از بدو ورود به سايت تا بازگشت از سفر مي توانيد به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با تلفن پشتيباني سافاريار تماس بگيريد. مي تواند در شب تماس بگيرد

 

منبع :تور گرجستان